Ändra förordningen om myndighetsmeddelanden

Genomfört

Övriga olyckor Y

Olycka

20.3.2009

B2/2007Y/S5

Rekommendation

Kommunikationsministeriet borde i samarbete med inrikesministeriet ändra stadgandet gällande myndighetsmeddelanden så att kommunerna också har möjlighet att begära nödcentralen att förmedla myndighetsmeddelandet.