Ändra förordningen om myndighetsmeddelanden
Genomfört
Övriga olyckor Y
Olycka
20.3.2009
B2/2007Y/S5
Rekommendation
Kommunikationsministeriet borde i samarbete med inrikesministeriet ändra stadgandet gällande myndighetsmeddelanden så att kommunerna också har möjlighet att begära nödcentralen att förmedla myndighetsmeddelandet.