Klargöra var de personer som är inne i byggnaden befinner sig utifrån nödsamtalet

Genomfört

Övriga olyckor Y

Olycka

29.9.2010

B1/2009Y/S6

Rekommendation

Räddningsavdelningen vid inrikesministeriet borde sköta om att det för nödcentralerna och räddningsverken utvecklas metoder där man utifrån nödsamtalet så noggrant som möjligt får reda på var i byggnaden människorna befinner sig och att man i räddnings- och släckningsarbetet så snabbt som möjligt kan säkerställa situationen för dessa delar av byggnaden.