Klargöra var de personer som är inne i byggnaden befinner sig utifrån nödsamtalet
Genomfört
Övriga olyckor Y
Olycka
29.9.2010
B1/2009Y/S6
Rekommendation
Räddningsavdelningen vid inrikesministeriet borde sköta om att det för nödcentralerna och räddningsverken utvecklas metoder där man utifrån nödsamtalet så noggrant som möjligt får reda på var i byggnaden människorna befinner sig och att man i räddnings- och släckningsarbetet så snabbt som möjligt kan säkerställa situationen för dessa delar av byggnaden.