Effektivera informationsutbytet mellan myndigheter
Genomfört
Övriga olyckor Y
Olycka
16.7.2009
B1/2008Y/S2
Rekommendation
Inrikesministeriet bör tillsammans med Social- och hälsovårdsministeriet skapa arrangemang som möjliggör att de uppgifter och observationer som insamlas i myndigheternas system förmedlas till den myndighet som har ansvar för saken, så att uppgifterna bevaras och förpliktar den behöriga myndigheten att reagera på vederbörligt sätt.