Effektivera informationsutbytet mellan myndigheter

Genomfört

Övriga olyckor Y

Olycka

16.7.2009

B1/2008Y/S2

Rekommendation

Inrikesministeriet bör tillsammans med Social- och hälsovårdsministeriet skapa arrangemang som möjliggör att de uppgifter och observationer som insamlas i myndigheternas system förmedlas till den myndighet som har ansvar för saken, så att uppgifterna bevaras och förpliktar den behöriga myndigheten att reagera på vederbörligt sätt.