Utveckla patientlagstiftningen genom att ingripa i rättigheterna för en patient som orsakar störningar
Dels genomfört
Övriga olyckor Y
Olycka
22.4.2008
B1/2007Y/S1
Rekommendation
Social- och hälsovårdsministeriet borde vidta åtgärder för att utveckla patientlagstiftningen så att man kan ingripa i rättigheterna hos en patient som orsakar störning bland annat genom att tillfälligt ta beslag på föremål som orsakar fara för patienten själv och andra.
Utredningsrapport
B1/2007Y Brand i Pitkäniemi sjukhus i Nokia 25.1.2007