Utveckla patientlagstiftningen genom att ingripa i rättigheterna för en patient som orsakar störningar

Dels genomfört

Övriga olyckor Y

Olycka

22.4.2008

B1/2007Y/S1

Rekommendation

Social- och hälsovårdsministeriet borde vidta åtgärder för att utveckla patientlagstiftningen så att man kan ingripa i rättigheterna hos en patient som orsakar störning bland annat genom att tillfälligt ta beslag på föremål som orsakar fara för patienten själv och andra.