Onnettomuustutkintakeskus järjestää keskiviikkona 11.2.2026 klo 10.00 alkaen suorana viraston YouTube-kavalla lähetettävän tiedotustilaisuuden. Tilaisuudessa käydään läpi tutkintaa potilaan kuolemasta magneettikuvauksen aikana annetun anestesian seurauksena tammikuussa 2025

Onnettomuustutkintakeskus
Magneetti_300

Kuo­pios­sa yk­si­tyi­ses­sä lää­kä­ri­kes­kuk­ses­sa teh­tiin kes­ki-ikäi­sel­le po­ti­laal­le 2.1.2025 mag­neet­ti­ku­vaus se­daa­tios­sa. Ku­vauk­sen ai­ka­na po­ti­laan tila heik­ke­ni ja hän meni elot­to­mak­si. Hä­net saa­tiin el­vy­tet­tyä, mut­ta hän me­neh­tyi myö­hem­min sai­raa­las­sa.

Tiedotustilaisuutta voit seurata tämän linkin takaa (YouTube), ole hyvä.

Tilaisuudessa puhuvat Onnettomuustutkintakeskuksen tutkinnanjohtaja Hanna Tiirinki sekä asiantuntija Mikko Virtanen.

Tilaisuutta moderoi Onnettomuustutkintakeskuksen viestintäpäällikkö Tiina Bieber.

Tervetuloa seuraamaan tilaisuutta!