Onnettomuustutkintakeskus järjestää keskiviikkona 11.2.2026 klo 10.00 alkaen suorana viraston YouTube-kavalla lähetettävän tiedotustilaisuuden. Tilaisuudessa käydään läpi tutkintaa potilaan kuolemasta magneettikuvauksen aikana annetun anestesian seurauksena tammikuussa 2025
Onnettomuustutkintakeskus

Kuopiossa yksityisessä lääkärikeskuksessa tehtiin keski-ikäiselle potilaalle 2.1.2025 magneettikuvaus sedaatiossa. Kuvauksen aikana potilaan tila heikkeni ja hän meni elottomaksi. Hänet saatiin elvytettyä, mutta hän menehtyi myöhemmin sairaalassa.
Tiedotustilaisuutta voit seurata tämän linkin takaa (YouTube), ole hyvä.
Tilaisuudessa puhuvat Onnettomuustutkintakeskuksen tutkinnanjohtaja Hanna Tiirinki sekä asiantuntija Mikko Virtanen.
Tilaisuutta moderoi Onnettomuustutkintakeskuksen viestintäpäällikkö Tiina Bieber.
Tervetuloa seuraamaan tilaisuutta!