Raideliikenneonnettomuuksien johtava tutkija Esko Värttiö eläkkeelle
Raideliikenneonnettomuuksien johtava tutkija Esko Värttiö jäi eläkkeelle 1.11.2021.

Esko ehti työskennellä Onnettomuustutkintakeskuksessa yli 25 vuotta ja olla mukana sadoissa tutkinnoissa. Eskosta muodostui noina vuosina käsite suomalaisessa raideliikenneonnettomuuksien tutkinnassa ja hän on järjestelmällisellä ja rauhallisella otteellaan edistänyt merkittävästi raideliikenteen turvallisuuden kehittymistä maassamme. Myös pohjoismaisten ja Eurooppalaisten raideliikenneonnettomuustutkijoiden yhteistyöfoorumeilla Esko oli arvostettu ammattilainen joka oli merkittävällä panoksella kehittämässä kansainvälistä yhteistyötä ja jakamassa tutkinnoissamme esille tulleita oppeja kollegavirastoillemme.
Esko on luonut raideliikenneonnettomuuksien tutkinnalle järjestelmälliset ja tarkat toimintamallit sekä koonnut ”R-ottopojista” huipputiimin tutkintatyöhön. Tästä meidän on hyvä jatkaa Eskon viitoittamalla tiellä.
Kiitokset Eskolle yhteistyöstä ja opeista!
Lasse Laatta
Koko OTKESin väki toivottaa Eskolle rattoisia eläkepäiviä!
Lasse Laatta on toiminut raideliikenneonnettomuuksien johtavana tutkijana 1.11.2021 lähtien.
Lasse Laatta
johtava tutkija,
raideliikenneonnettomuudet
etunimi.sukunimi@om.fi